۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

حمایت حداکثری از تولیدات استان در دستور کار است

حمایت حداکثری از تولیدات استان در دستور کار است

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: حمایت حداکثری از تولیدات استان در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی که سال گذشته در استان هزینه شده بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده که ذی‌حسابان ناظر بر هزینه کرد این اعتبارات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ذی‌حسابان امین و دلسوز دستگاه‌های اجرایی هستند، بیان داشت: همواره به استفاده از ظرفیت خریدهای داخل استان و گردش نقدینگی فعالیت‌های اقتصادی در داخل استان تأکیدات لازم را به ذی‌حسابان داشته‌ایم که حمایت‌های لازم در چارچوب قوانین و مقررات از سوی ذی‌حسابان انجام شده است.

وی با اشاره به توجه ذی‌حسابان استان در راستای حمایت از تولیدات استان گفت: از مجموع ۵۸ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری در استان با توجه به فرصت اندک این جلسه اطلاعات خرید تجهیزات حدود ۱۹ دستگاه اجرایی را جمع آوری شد که قریب به ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات فناوری و انفورماتیک خریداری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان حدود ۵.۵ درصد از خارج استان و ۹۴.۵ درصد از داخل استان خریدها انجام شده است.

ذاکریان افزود: در سال ۱۴۰۲ برای حمایت از تولیدات استان و تحقق شعار سال کارگروهی را تشکیل دادیم و در این کارگروه که با حضور رئیس کل بازرسی استان بود مصوبه‌ای برای حمایت از تولیدات، کالا و خدمات استان مقرر شد.

وی عنوان کرد: در این راستا اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تمامی تولیدات استان اعم از شهرک‌های صنعتی و تولیدی، بخش خصوصی، اتاق اصناف و… را احصا نمود و زیر نظر دستگاه قضا در قالب یک مصوبه به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که باید از این تولیدات خریداری کنند.

ذاکریان با بیان اینکه در هیچ کجا این قانون نبوده و ایده شخص بنده بوده که در دست اقدام است، گفت: رویکرد ما و تمام دستگاه‌های اجرایی در استان بر حمایت حداکثری از تولیدات استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر کسی خلاف قوانین و مقررات عمل کرد امور اقتصادی و دارایی به صورت فصلی گزارش آن را تنظیم می‌کند تا با دستگاه متخلف برخورد لازم صورت گیرد.

کد خبر 6248048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha